Socoteala de acasă nu se potrivește niciodată cu cea din târg. Mai ales atunci când ești antreprenor și pui bazele unei afaceri. Un drum care, aparent, pare presărat cu greutăți este, de fapt, mai dificil decât îți poți imagina. Dar acest drum nu e despre „a fi ușor” sau „succes peste noapte”. Este tocmai despre frumusețea luptei, a unor greutăți care te fac mai puternic, a unor informații și experiențe pe care le acumulezi.
Drumul antreprenorului este, în primul rând, tocmai despre asta: a unei direcții pline de necunoscute, în care satisfacția majoră constă în dezvoltare, rezolvarea problemelor, a fiecărei zi care nu știi ce îți poate aduce. Nu e despre destinație.
Se spune că puterea unei afaceri stă în oameni, în echipă, în colaboratorii pe care îi atragi în jurul tău. Și asta este.
Pentru că, pe cine poți avea alături de tine în drumul spre „succes” dacă nu pe alți oameni? Poate ca tine, poate mai experimentați. Ideea constă în a-i găsi pe cei potriviți, cu același scop ca al tău.
Ce trebuie să știe un antreprenor la început de drum?
Dincolo de domeniul de activitate, gama de servicii/produse pe care o oferi clienților în afacerea ta, cu toții avem în comun nu doar dorința de a reuși, ci și problemele cu care ne confruntăm mai ales la început de drum. Printre ele, cele legate de legislație sunt și cele mai dificile și care ne pot pune în mare încurcătură.
Știam că de la idee la afacere e cale lungă. Și dincolo de conceptul brandului Barber Kiosk, despre care vreau să îți vorbesc în continuare, când am construit afacerea existau multe necunoscute mai ales pe partea de acte, de legislație, autorizații.
Ce acte am nevoie? Cum se obțin autorizațiile? Ce fac dacă există decalaje de timp la eliberarea autorizațiilor de la diferite instituții ale statului? Cum mă împart între a rezolva actele și a mă ocupa de activitatea principală a afacerii? Nu am cum, FĂRĂ AJUTOR.
Avocatul antreprenorului, sau prietenul care te ferește de probleme
Eram în contact cu echipa Bordianu și Asociații de mai mulți ani și am avut o colaborare frumoasă de-a lungul timpului. Iar când, în urmă unei întâlniri, am înțeles că pot scapa de grijile ce țin de autorizații, acte, deschidere punct de lucru, contracte etc., atunci am simțit, pentru prima dată, că drumul acesta greu care va urma poate fi măcar unul mai sigur din punct de vedere legislativ.
Pentru că, dacă unui client nemulțumit îi poți face o oferta că să revină la tine, sau îl poți convinge că serviciile pe care le oferi pot fi mai bune în viitor, o amendă sau lipsa unor acte/autorizații sunt sancționate imediat. Și nu e deloc o joacă.
Tocmai pentru că am înțeles asta, încă din prima zi a noului business, am lucrat cu Bordianu și Asociații. Și am știut că sunt oamenii potriviți acolo în care să îmi pun toată încrederea. De la deschiderea firmei, a punctului de lucru, obținerea autorizațiilor și semnarea contractelor atât cu furnizorii, cât și cu angajații, de absolut tot s-au ocupat ei.
Și nu doar că am avut timp să mă ocup de activitatea principala a afacerii, de concept, idei, formarea echipei, dar am știut că tot ce ține de partea juridică e pe mâini bune.
Le mulțumesc specialiștilor de la Bordianu și Asociației și Cătălinei Bordianu, care au demonstrat că, dincolo de experți în domeniul juridic, sunt oameni. Oameni care ascultă și vin cu soluții. Oameni în care poți avea încredere că, din momentul în care pornesc la drum cu tine, vor fi partenerii tăi de nădejde la care poți apela mereu.
Organizat și cu încredere în firma de avocatură, cu entuziasm și viziune pentru un brand pe care vreau să îl cresc și să satisfacă nevoile clienților noștri, simt că nu am plecat singur la drum. Pe acest drum despre care spuneam că, uneori, pare mai greu decât credeam. Dar e prea frumos că să nu o iau înainte. Nu e despre destinație, ci despre frumusețea călătoriei. Călătoria antreprenorului.